هزینه تعمیر هواساز
نوشته شده توسط : digitaamir

هزینه تعمیرات انواع دستگاه های هواساز

 

دستگاه های تهویه مطبوع یا دستگاه های تصفیه هوا که وظیفه اصلی آنها تنظیم رطوبت محیط و تعادل دمایی است، هنوز برای بسیاری از افراد چندان شناخته شده نیست و با آن آشنایی ندارند. بنابراین، ممکن است شما را متعجب کند که این وسایل به آرامی جایگزین سیستم های گرمایشی و سرمایشی قدیمی در خانه شده اند. مزایای استفاده از هواساز های باکیفیت به حدی است که افراد زیادی ترغیب می شوند خانه های خود را به این سیستم ها مجهز کنند. البته از آنجایی که این تجهیزات فقط وظیفه توزیع هوا را بر عهده دارند، سرمایش، گرمایش، چیلرها و سایر تجهیزات باید استفاده شود.

اما نکته مهم در مورد دستگاه تصفیه هوا، استهلاک آن است و اینکه صاحب خانه در صورت خرابی چقدر می پردازد. مشاهده شده است که برخی از هواسازها خیلی سریع خراب می شوند و تعمیر آنها پر زحمت و پرهزینه است. متاسفانه برخی از تکنسین های تعمیر دستگاه تصفیه هوا، نیز از این فرصت استفاده می کنند و به جای رفع ایرادات، تعرفه های بسیار ناعادلانه ای ارائه می کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مقاله زیر هزینه های مربوط به تعمیرات هواساز را توضیح دهیم. بنابراین، اگر خانه یا محل کار شما مجهز به تصفیه هوا است و می خواهید بدانید که چقدر باید برای تعمیر آن هزینه کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی ما: کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

 

آیا هزینه تعمیر هواساز و چیلر هر دو به یک اندازه هستند؟

 

بسیاری از افراد چیلر را با کولرگازی اشتباه می گیرند و در نتیجه فکر می کنند هزینه نصب و تعمیر آنها یکسان است. در حالی که چیلرها و تهویه مطبوع دو دستگاه متفاوت هستند که عملکرد آنها مکمل یکدیگر است و عملکرد بهینه آنها در کنار هم منطقی است. کولر و چیلر مکمل یکدیگر هستند و به این صورت عمل می کنند: پس از خنک شدن در چیلر، آب وارد کانال کولر می شود. پس از عبور هوا از کویل مسی و افزایش دمای آن، به سیستم چیلر بازگردانده می شود. این چرخه باید به طور مداوم تکرار شود تا هر دوی این دستگاه ها عملکرد بهینه داشته باشند. بنابراین می توان گفت که هزینه های تعمیر این دو مورد مکمل یکدیگر و همچنین عملکرد آنها هستند و برای تشخیص سیستم هر مورد باید مورد دیگر نیز بررسی شود. تجربه ثابت کرده است که مشکلات مربوط به چیلرها گرانتر از مشکلاتی است که مستقیماً با هواساز مرتبط است.

 

چه عواملی بر هزینه تعمیر هواساز  تاثیر دارند؟

 

همانند بسیاری از خدمات تعمیرات دیگر، هزینه های تعمیر دستگاه تصفیه هوا، تحت تأثیر چند عامل است. برخی از عوامل مهم عبارتند از:

1- انواع تصفیه هوا و چیلر

 

اولین عاملی که بر هزینه تعمیرات هواساز تأثیر می گذارد، نوع دستگاه است. حتی نوع سیستم چیلر بر هزینه های تعمیر تاثیر می گذارد. از انواع تجهیزات چیلر می توان به چیلرهای گازی، چیلرهای جذبی، چیلرهای تراکمی، چیلرهای خانگی و صنعتی اشاره کرد. بسته به این، هزینه تعمیر سیستم تهویه مطبوع نیز می تواند تغییر کند.

 

2- منطقه محل نصب هواساز

 

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در تعرفه تعمیر هواساز، مساحت محل نصب هواساز است. هرچه اندازه مجموعه بزرگتر باشد، نیاز به سیستم تهویه مطبوع بیشتر است. با رشد سیستم های تهویه مطبوع، تعمیر و عیب یابی آنها دشوارتر می شود و در نتیجه هزینه تعمیر آنها افزایش می یابد.

 

3- تعداد و نوع قطعات تعویض شده

 

متخصص تهویه مطبوع پس از بررسی اولیه و عیب یابی دستگاه در مورد تعویض یا تعمیر قطعات آسیب دیده تصمیم می گیرد. هزینه تعویض یا تعمیر تصفیه هوا، بسته به نوع و تعداد قطعات آسیب دیده متفاوت است. در برخی موارد، هزینه تعمیر قطعات هواساز، می تواند از هزینه تعویض آنها بیشتر باشد. اگر کارشناس تعویض قطعات را منطقی‌تر بداند، هزینه هر قطعه در عدد آن ضرب می‌شود تا قیمت نهایی خدمات تعمیر دستگاه تصفیه هوا، به دست آید.

 

4- انواع تعمیرات

 

یک مورد دیگر در تعرفه تعمیر تصفیه کننده هوا تاثیر می گذارد، نوع تعمیر آن است. هر چه یک هواساز، به خدمات پیچیده و زمان برتری نیاز داشته باشد، هزینه تعمیر آن نیز بیشتر می شود.

 

5- حقوق و تعداد پرسنل متخصص

 

محلهای بزرگ به پرسنل متخصص بیشتری برای تعمیر هواساز با اندازه بزرگ نیاز دارند. و طبیعتاً با افزایش تعداد تعمیرکاران حاضر در محل، هزینه کل نیروی کار و در نهایت هزینه کل تعمیر افزایش می یابد.

 

تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه هوا در مجموعه تعمیرات دیجی

 

گروه تعمیرات دیجی مجموعه ای از بهترین تکنسین ها در زمینه نصب و تعمیر انواع تجهیزات تهویه مطبوع را گرد هم آورده و کلیه خدمات مربوط به این تجهیزات را در استان های تهران و البرز (کارز) ارائه می دهد. تمامی کارشناسان گروه دیجی کار تعمیر انواع فیلترها را پشت سر گذاشته اند و از تخصص کافی برای انجام کارهایی که درگیر هستند را دارند. در عین حال در دیجی تعمیر، کیفیت را در کنار قیمت در نظر می گیریم. به همین دلیل است که تلاش می کنیم بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت ارائه دهیم تا رضایت مشتریان از خدماتی که دریافت می کنند در بالاترین سطح ممکن باشد.

 

هزینه نصب و تعمیر کولر گازی در دیجی تعمیر چقدر است؟

 

شفافیت در ارائه ارزش یکی از اصول کاری ما است. این موضوع به ویژه برای خدماتی که ممکن است بسیار گران قیمت باشند (مانند تعمیرات هواساز) اهمیت دارد. همچنین این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که با درج درخواست اولیه در سایت دیجی تعمیرات، قیمت دقیق پیشنهادی کارشناسان خود را دریافت کنید. به این ترتیب می توانید با مقایسه قیمت های پیشنهادی و بررسی رزومه افراد بهترین تکنسین را انتخاب کنید و صفر تا صد کار خود را به متخصصان بسپارید. شاید بد نباشد بدانید که، مجموعه دیجی تعمیر علاوه بر هواساز، به تعمیر سایر لوازم دیجیتال و خانگی مثل؛ ماشین حساب، مودم، گرامافون، قهوه ساز، ساندویچ ساز و ..... نیز می پردازد.

 

تهران، چهارراه ولیعصر، روبروی بازار رضا، پلاک 1441 طبقه اول واحد سه

 

۰۲۱-۶۷۹۷۴

 

۸ صبح الی ۵ عصر آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می‌باشیم





:: برچسب‌ها: تعمیر دستگاه تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: